Forever Living Products Scandinavia AB

Funnits sedan: 1998
Antal anställda: ca 50 stycken
Representerade länder: Sverige, Danmark, Norge, Finland

Forever har verksamhet i drygt 150 länder i alla världsdelar och är därmed världens största odlare, tillverkare och distributör av Aloe vera. Företaget startades för drygt 30 år sedan av den amerikanske eldsjälen Rex Maughan och kom till Skandinavien 20 år senare. Alla produkter bygger på Aloe vera från egna plantager. Genom att själva äga hela produktionsprocessen, från planta till färdig produkt, kan vi kontrollera och garantera högsta kvalitet. Att ta ansvar för sin egen hälsa ligger i tiden och vi ser att allt fler människor intresserar sig för hälsosamma alternativ. Även direkthandeln ökar över hela världen, vilket innebär att vår affärsmodell är rätt. Forevers produkter kan inte köpas i butik, utan enbart via oberoende återförsäljare. Vi är idag Skandinaviens största direkthandelsföretag inom hälso- och hudvårdsprodukter baserade på Aloe vera. Forever är medlem i Direkthandelns Förening i Sverige.

Villa Korndal

Forevers skandinaviska kontor finns sedan 2006 i Villa Korndal i Mölndal, strax söder om Göteborg. Det är en anrik villa som uppfördes 1870 åt David Otto Francke, entreprenören som under sin tid framgångsrikt gjorde Korndals pappersbruk till Sveriges största. Byggnaden övergick senare i familjen Wallenbergs ägo för att därefter vara disponentbostad åt Papyrus ledare. Vi kallar villan för "Slottet" till vardags, och den gör sannerligen skäl för sitt namn. Med en vacker representationsdel där utsökt möblemang, överdådiga kristallkronor och mästerliga väggmålningar har bevarats intakt. Vår vackra park tar trädgårdsmästarna hand om och det är här vår årliga och uppskattade sommarfest för återförsäljarna äger rum.

Lager

Vårt lager ligger sedan 2015 i Holland hos Forever Direct. Därifrån skickas våra produkter till hela Sverige, Finland, Norge, Danmark, ja, faktiskt ända till Svalbard, Grönland och Färöarna.

Kvalitet, miljö, ansvar

I vår verksamhet bemödar vi oss om att värna miljön och göra så lite avtryck som möjligt. Därför odlas all vår Aloe vera med växelbruk för att inte utarma jorden. Vi strävar efter att alla Forevers medarbetare ska må bra och att vi ska ge våra återförsäljare och slutkunder tillgång till produkter av högsta kvalitet. Vi är mycket stolta över att Forever är ett av de få företag i USA som certifierats både för kvalitet och miljö enligt den internationella standarden ISO 9001 och 14001 samt OHSAS 18001, som handlar om arbetsmiljö och säkerhet. För att ge tillbaka en del av Forever-andan till samhället arbetar vi aktivt med olika hjälporganisationer och bidrar även till humanitära projekt genom Forever Giving. Läs mer om det på www.forever-giving.org

Ledning

Forevers marknadsföring och försäljning bedrivs av externa, oberoende återförsäljare.
Förutom en intern, operativ, ledningsgrupp finns dessutom en extern, rådgivande, ledarskapsgrupp.

Office Managers

Fredric Alerstam – Country Manager