Forever Living Products Scandinavia AB

Vad är Forever

Direkthandel

Forever finns representerat i drygt 150 länder världen över. I Skandinavien, där Forever har funnits sedan 1998, är bolaget det största direkthandelsföretaget inom hudvårds- och hälsoprodukter baserade på Aloe Vera. Försäljningen sker enbart via oberoende återförsäljare. Vi är medlem i Direkthandelns Förening i Sverige och följer deras riktlinjer. Forever Living Products Scandinavia AB är ett dotterbolag till det internationella Forever Living Products. Moderbolaget grundades 1978 i USA och är världens största producent och distributör av Aloe vera. Vi har våra egna odlingar i USA, Mexico och Dominikanska Republiken.

Aloe vera

Kärnan i Forevers verksamhet består av Aloe vera. En växt som länge har älskats för sina goda egenskaper. Den trögflytande innergelén kan antingen pressas och drickas som ett kosttillskott eller blandas med andra noga utvalda ingredienser till olika hud- och hårvårdsprodukter.

Idag är Aloe vera huvudingrediensen i de flesta av våra produkter. Forever äger sina egna Aloe vera-plantager och är världens största odlare, tillverkare och distributör av Aloe vera. Forevers Aloe vera odlas med växelbruk och skördas för hand. Företaget har full kontroll över hela processen från odling till färdig produkt. Detta säkerställer den allra högsta kvalitet på de produkter som Forever säljer. Den höga kvaliteten på produkterna bekräftas av de certifieringar och kvalitetsmärkningar vi fått runt om i världen. Många produkter är godkända enligt Kosher Rating och Islamic Seal och de flesta av våra kosttillskott är Halalcertifierade. Här på hemsidan kan du läsa mer om Forever, Aloe vera och våra produkter.